Afscheid en alleen verder

Goodmorning,

Hebben jullie een beetje een goede koninginnenag en dag gehad? ? ? Wij hadden gister koninginnedag, het was OK. Natuurlijk niet zoals in A'dam maar dat had ik ook niet verwacht. Heb dat feestje wel gemist, maar is niet anders. Nu alleen in  cairns, want heb vanochtend Bas en Lenneke op het vliegveld afgezet. Afgelopen 5 maanden waren super, heel veel gezien en gelachen,bedankt (Y). Goed moment om weer eens een verhaaltje te plaatsen voor alle ongeruste mensen in Nederland.

Voor het begin: Terug naar Brisbane waar we vier nachten zijn gebleven. De eerste dagen een beetje de stad verkend, wat gedronken en wezen stappen. Brisbane is best een gezellige stad alleen niet heel veel te doen. Op 1 april kwam Lenneke aan in australie, zij vergezeld ons in de laatste maand van onze trip. Op 1 april ben ik met Rachel en Jo naar een berg in Brisbane geweest waar je over Brisbane kon kijken. Dit was niet zo heel bijzonder en we waren er snel klaar mee, dus besloten we maar om naar een koala sanctuarie te gaan. Hier hebben we van dichtbij koala’s gezien, kangaroes gevoerd en geaaid, slang geaaid, op de foto geweest met een koala en heel veel dieren gezien. Dit was een leuk dagje uit. Die avond stond ook rotsklimmen op het programma. Langs de rivier in Brisbane was een hoge kliff waar je kon rotsklimmen. Ik had twee uur les in het rostklimmen met twee australische gasten. Het was echt veel moeilijker en zwaarder dan indoor klimmen maar daarentegen ook velen malen beter. Het was moeilijk maar als je boven stond had je wel een goed gevoel en een mooi uitzicht over de verlichte stad (omdat het in de avond was). Echt leuk om te doen.

Op 3 april afscheid genomen van Rachel, Jo, Marco en Patrick omdat wij naar Noosa vertrokken voor een drie daagse kanotrip over de noosariver. We arriveerde in een bushcamp en stonden eigelijk versteld van hoe het eruit zag, want we hadden het niet verwacht. Het was een groot stuk land en aan het begin was het een soort camping met zelfgebouwde stacaravans van zeil en golfplaat, best vreemd. Een stuk verder was ons bushcamp. Allemaal tenten en hutten waar de faciliteiten waren. Het was primitief maar was wel een leuke omgeving. In het bos primitief met ‘s avond een kampvuur en veel gezelligheid. Onze eerste kanodag was opstaan om 7 uur voor een briefing. Om 10 uur starten aan een 7 uur durende trip. Gelukkig hadden we een soort van guide welke ons meenam op de rivier en ons wat extra dingen liet zien. De rivier was niet heel spectaculair, maar we hadden een erg gezellige groep wat het leuk maakte. Ook de tweede dag was niet zo heel bijzonder maar we hadden heerlijk weer dus zijn we naar het strand gepeddeld en hebben we een middag op het strand gelegen, ook erg lekker. De kanotrip was niet echt spectaculair maar ik heb me drie dagen vermaakt door de gezelligheid en de goede sfeer (ondanks de vele muggen). Na de bushcamp hebben we nog een nacht in een hostel in Noosa gezeten waar we ook weer Patrick, Marco, Rachel en jo ontmoette. Gewoon weer een gezellige avond er van gemaakt.

Op 7 april vertrokken uit Noosa naar Hervey Bay, omdat we op 8 april vertrokken naar Fraser Island voor een 3 daagse selfdrive over het grootste zand-eiland van de wereld. We warden ingedeeld in groepen van 8 en moesten vervolgens eigen eten en voldoende drank inslaan voor de komende dagen. We hadden een leuke groep en een roze jeep. Best gay maar vielen hierdoor wel op tussen alle andere witte jeeps. Met Nikki, Chris, Lars, Oli, Markus, Bas, Lenneke en ik zijn we naar Fraser Island gegaan. De eerste dag op fraser zijn we naar lake MacKenzie en naar nog een lake geweest. Erg mooie meren, heel zuiver en glashelder. Hier beetje gezond en  gezwommen en genoten van het mooie eiland. Verder die dag 2 keer verdwaald, waardoor we als laatste groep in het donker aankwamen in het camp waar we moesten overnachten. Savond bbqen zonder licht, ook niet echt makkelijk. Maar uiteindelijk een goed maal gekregen. Tot laat in de avond spelletjes gespeeld en gedronken om vervolgens in een tent te slapen en om 6 uur weer op te staan voor de verdere tocht. Vele waren brak, maar moesten toch om 7 uur het kamp verlaten. De tweede dag reden we direct naar Indian heads (een rots die als je goed dronken bent, misschien op een hoed van een indiaan kan lijken). Hier wat rondgelopen en in een soort pool gezeten welke gevuld werd door de zee (in de zee kon je namelijk niet zwemmen vanwege tijgerhaaien en kwallen). Na de Indian heads terug gecrossed over het strand naar the pinnacles en naar een sheepswrak waarna we in de duinen moesten overnachten. Hier met ze alle gedronken. Ook de dingo’s kwamen ons opzoeken omdat die altijd uit zijn naar voedsel. Na weer een zeer comfortabele nacht om 7 uur opstaan om naar lake wobby te gaan. Lake wobby was wel geinig omdat in het meer allemaal vissen zaten welke aan je benen gingen happen als je stil bleef staan. Ook zou je hier goed kunnen duinsurfen, alleen was het geen success met onze bierboxen. Na wobby hadden we nog veel tijd over waardoor we terug gingen naar lake MacKenzie omdat deze zo mooi was. Hier onze tijd vol gemaakt, waarna we terug moesten naar de ferry. Onze drie dagen fraser island zaten erop. Echt een heel mooi eiland en het rijden was echt super dik door de duinen en over het strand. Ook de groep was goud, dus was een erg gezellige trip.

Na Fraser Island zijn we op 11 april verder gereden naar Agnes Water en Town of 1770, het laatste dorpje waar je kan surfen tegen een goede prijs: 17 dollar voor 3 uur. Dit wilde ik dus ook gaan doen. Met Oli en Lars zou ik gaan surfen, aangekomen bleken de golven 20 cm hoog te zijn en zijn we uiteindelijk maar niet gegaan omdat surfen niet echt de moeite was. Toen op het strand gelegen en ben ik die middag gaan vissen, helaas niets gevangen waardoor we geen bbq met vis konden houden. Toen besloten om nog een nacht te blijven, helaas was de dag erna zeer slecht. Alleen maar regen, dus dat was binnen zitten en spelletjes spelen. Opzich was dit ook erg gezellig maar toch ga je lieve naar het strand toe.

Op 14 april zijn we verder gereden naar Emu park dichtbij Rockhampton. Hier zijn we een dagje gebleven. Bas en Lenneke gingen de volgende dag naar great keppel island. Ik wilde zelf naar een rodeo in rockhampton welke uiteindelijk op dezelfde dag was als lenneke en bas terugkwamen. Ik ben dus terug gegaan naar rockhampton waar ik een beetje gewandeld heb, naar de gratis zoo ben geweest en naar de botanic garden. Was allemaal wel leuk maar niet heel boeiend. Op vrijdag 16 april ben ik in de avond naar een rodeo geweest met echte stieren. Als visitor kon je voor 10 dollar deelnemen aan de rodeo, waar ik natuurlijk voor kwam. Ik was niet echt bang maar adrealine guurde wel door me lijf, had er veel zin in. Toen kwam mijn stier, een aardig grote bruine stier welke best rustig was. In de kooi (voordat ze los worden gelaten) ging die rustig liggen om een tukkie te doen. Ik dacht dus dat wordt een makkie. Hij wilde niet meer opstaan dus gaven ze hem maar even een stimulatie, met een stroomschokapparaat maakte ze hem wakker door het apparaat even op zen ballen te zetten. Dat vond die stier, uit zijn reactie op te merken, niet zo fijn en was die niet meer zo rustgevend als voorheen. Na schoenen, een helm en bodyprotection aangetrokken te hebben, vroegen ze me om op de stier plaats te nemen. Hand vast binden en toen lieten ze hem los... Ik wist niet wat er gebeurde en ging allemaal zo snel, dus viel er al na een halve seconden van af (als het niet minder was). Het staat op film, maar schaam me er eigelijk meer voor dan dat ik er blij mee ben. Ik dacht drink een biertje en dan doe ik het nog een keer over om te proberen er langer op te zitten. Jammer genoeg waren ze bezig met de laatste stier en mocht ik niet nog een keer. Gelukkig heb ik gelezen dat ze dit nog wel op andere plekken doen, dus ik ga het zeker nog een keer herhalen. De kick die je er namelijk van krijgt is echt groot, veel moeilijker, maar veel beter dan de nepstieren in Nederland. Die avond nog wezen stappen met 5 Australiers die ik in het hostel had ontmoet.

De volgende ochtend eerst lekker uitgeslapen, omdat de check-out time heerlijk om 11 uur 's ochtends was i.p.v. 10.00 uur in de andere hostels. Daarna verder gereden naar Airlie Beach, waar onze zeiltocht naar de Whitsundays op ons stond te wachten. Die dag inkopen gedaan om op 18 april met de Freight Train naar de Whitsundays te zeilen. We zaten op een 18 persoonsboot en hadden er veel zin in. 2 dagen en 2 nachten een beetje varen/zeilen, genieten van het mooie weer, snorkelen en partyen. Dat hadden we in ieder geval verwacht. Het begon met veel bewolking wat uiteindelijk regen werd. We hebben weinig zon gezien. Alleen net voordat we vertrokken en toen we aankwamen terug in de haven. De eerste dag hebben we een keer gesnorkeld waarna we voor anker gingen om de nacht door te brengen. De kok had een heerlijke sphagetti bolognese voor ons gemaakt (teminste dat probeerde die, maar het was meer spagetti met gehakt). Het werd een rustige avond en om 12 uur lag iedereen op bed. We hadden namelijk niet echt veel partypeople op de boot waardoor het licht vroeg uitging. De volgende dag verder gezeild naar de baai van Whitehaven beach, waar veel grote schilpadden te zien waren. Daarna naar whithaven beach itself geweest. Helaas was het bewolkt waardoor de foto's die je van andere hebt gezien mooier waren dan het bij ons was. We hadden die dag ook veel regen, maar dat mocht de pret niet drukken. 'S avond lekker met enkele noren, engelse en een ier buiten op het dek gezeten in de regen. Lekker laat gemaakt, zelfs de kok kwam zeuren dat iedereen moest gaan slapen, tevergeefs gaf hij op en ging die zelf maar slapen. De avond was gezellig, alleen de ochtend was wat minder (aardig brak). Die dag moesten we helaas weer terug naar airlie beach. De captain had ons beloofd om nog een extra snorkel te doen, omdat we laat vertrokken waren, maar door 2 nederlanders die hun vlucht moesten halen, konden we dit niet meer halen en moesten we toch terug. Aangekomen in de haven kon ik wel terug kijken op een leuke tocht op de Freighttrain ook al was een groot deel van de mensen saai. Zij gingen na de trip ook klagen over een slechte trip, wat naar mij aan hun zelf lag. Ik heb me best vermaakt, alleen het weer zat niet echt mee. Het snorkelen was mooi, veel vette vissen gezien en mooi koraal wat het de moeite waard maakte.

Terug in de haven aangekomen kregen we direct al een telefoontje van patrick en marco, welke ook in airlie beach waren aangekomen. Zij hadden een hostel met een jacuzzi waar we na een zeiltocht (waar je maar 1 min per dag onder een koude  kraan mocht douche) wel zin in hadden. Hier 2 uur ingezeten tot onze voeten pijn deden van de rimpels. Die nacht vroeg naar bed, om een beetje bij te komen en omdat ik de volgende ochtend Rachel zou ophalen van het busstation. Haar zou ik weer even zien voor een paar uurtjes. Helaas kort maar wel weel leuk om haar weer te zien. Zij kwam namelijk aan in Airlie beach om naar de whitsundays te gaan en Lenneke, Bas en ik zouden verder rijden naar Townsville. Hier een tussenstop gemaakt, maar verder niet zoveel gedaan. Er moet wel gezegd worden dat we in het hostel gefitnessed hebben. Aardig zwaar na 4.5 maanden zonder fitnes

Op 22 april verder gereden naar Cairns, ook hier even overnacht om de volgende dag verder te reiden naar Port Douglas. Dit was wel een leuk dorpje waar je een goed vakantie gevoel kreeg met veel palmbomen en kokosnoten. Onderweg enkele kokosnoten opengemaakt. Helaas smaakt het niet zo lekker als de binnenkant van een bounty en is het sap niet te drinken en het vruchtvlees veel te droog. In Port Douglas aangekomen heb ik mijn vishengel gepakt en ben ik wezen vissen. Hier een bream gevangen welke ik die avond van de barbecue heb opgegeten. De volgende dag een fiets gehuurd om naar de lookout te fietsen. Dit was een aardige workout, wat wel eens mag in zo een vakantie (goed bezig al zeg ik het zelf, met het fietsen en fitnes). Daarna lekker uitgerust aan de rand van het zwembad. Die avond gezellig laat gemaakt, wat uiteindelijk niet zo een verstandig plan was. Want de ochtend erna zouden we een vistocht gaan doen op de zee. Was brak en had een kater van hier tot Tokyo en dat op een golfende zee is zo fijn. Op zee zijn we met handlijnen gaan vissen. Dit vond ik wel tegenvallen want vind het geen leuke manier van vissen. Ook vingen we geen grote vissen, wat erg jammer was. Daarna de rivier op, geprobeerd om barramundi en mangrove jacks te vangen. Je voelde de hele tijd vissen bijten maar niks beet goed door. Uiteindelijk niets gevangen op de rivier. Wel hebben we twee wilde krokodillen gezien wat wel leuk was. De vistoch viel voor mij best tegen.

Na de vistocht door gereden naar Cape tribulation. Een andere nederlander: Dominic ging met ons mee. Een aardig volle auto dus. De weg naar cape tribulation was leuk, kronkelend door de bergen en de regenwouden. Aangekomen in het hostel, ben ik maar weer wezen vissen. Ze hadden een mooi strand en ze zeiden dat je er leuk vis kon vangen. Uiteindelijk maar 1 Trevally gevangen. Wel meegenomen en opgegeten en smaakte weer goed. Die avond vroeg naar bed omdat ik best moe was. De volgende ochtend zonder succes weer wezen vissen. Die middag naar een swimminghole geweest. Een rivier waar touwen aan de bomen hingen om er in te slingeren. Het was een mooie omgeving en heerlijk water dus was erg leuk. Daarna naar Cape tribulation lookout geweest, maar was niet erg bijzonder na de mooie verhalen die we gehoord hebben. Die middag heel toevallig weer marco, patrick en de twee canadese travelbuddies tegengekomen, waarmee ik weer naar de swimminghole ben gegaan. Was wel een lekker dagje genieten.

De 27ste weer teruggereden naar Cairns om hoofdzakelijk koninginnedag te vieren. Zelf in cairns hebben we niet heel veel gedaan. We zijn naar de la goon geweest om de zonnestraaltjes die er waren op te vangen. Heel mooi weer was het niet, veel bewolking en soms wat regen. Beetje jammer voor de laatste dagen van Lenneke en Bas. Op 30 april hebben we koninginnedag gevierd. We zijn eerst naar enkele barren geweest maar omdat het vrij vroeg was was er nog niet veel te beleven. Daarna zijn we naar Frank (leren kennen op fraser island) zijn hostel geweest om daar in te drinken. Heel wat goon weg getikt wat de reden is dat ik me niets meer herriner van wat we na het hostel gedaan hebben. Het was een gezellige avond, niet zoals koninginnedag hoort te zijn, maar we hebben het beste ervan gemaakt. Nu voel ik me alleen niet zo goed, maar zulke dagen horen er ook bij. Nu in me remi in cairns, heb dernet Lenneke en Bas afgezet op het vliegveld, zij zijn nu naar huis aan het vliegen en hopelijk hebben ze een veilige vlucht. Wel een beetje raar om nu alleen verder te gaan. Tenminste alleen? Maandag arriveert rachel hier en gaan we opzoek naar een baan. Heb een telefoonnummer van een advocadokwekerij, hopelijk zoeken zij nog mensen en wordt het niet al te moeilijk om een baan te zoeken.

Ik ga nu maar de auto schoonmaken want dat hebben we in de afgelopen 3 maanden ook geen een keer gedaan.