Bericht aan het thuisfront

Beste allemaal,

Na vele vragen of ik veilig ben aangekomen, hier maar een berichtje vanuit Nieuw Zeeland zodat ieder die zich zorgen maakte na een week weer met een gerust hart kan gaan slapen. Het gaat hier namelijk helemaal super en we zijn goed bijgekomen van een hell of a flight. Het duurde zo een 30 uur voordat we in Christchurch (nieuw -zeeland) aan kwamen. Het was een aardige zit en ik was het zitten dus goed zat eveneens als het niet overheerlijke eten in het vliegtuig. En of dat niet al genoeg was, kwamen we op het vliegveld aan en bleek mijn backpack nog in londen te staan. Gelukkig kreeg ik een overlevingspakketje van de vliegtuigmaatschappij waar ik de eerste dag maar mee moest overleven. Bovendien heeft elk nadeel natuurlijk ook zijn voordeel, want mijn backpack werd de volgende dag door de vliegtuigmaatschappij afgeleverd bij het hostel en hoefde ik dus niet met mijn backpack  te zeulen zoekend naar een hostel.

Aangekomen bij het hostel hebben we wat van de stad verkend, wat gegeten en zijn we vroeg naar bed gegaan om de volgende dag weer fit klaar te staan om de stad te verkennen. We wilden op de vrijdag naar een vulkanisch schiereiland. Dit dachten we wel even met de lokale bus te kunnen doen, maar aangekomen in het dorpje waaruit we verder wilden reizen, bleek er helemaal geen bus verder te rijden. Als alternatief zijn we met een boot naar een oud lepera eiland (Quail island) gevaren, waar we wat rond hebben gelopen. Het was een erg mooie wandeling. P.S. nooit gedacht dat ik wandelen nog een beetje leuk zou vinden, maar in zulke omgevingen denk je niet aan het wandelen zelf. Hier lagen oude scheepswrakken op de kust en waren er mooie uitzichten. Was dus zeker de moeite waard.
Teruggekeerd in Christchurch dachten we leuk op vrijdag avond te gaan stappen, maar er was eigelijk weinig te beleven. Elke kroeg was zo goed als leeg. Gelukkig kwamen we een kroegentocht tegen met een hoop backpackers waar we ons bij aansloten waardoor het toch nog een geslaagde avond werd.

Zaterdag ochtend onze roes uitgeslapen en vervolgens naar een botanische tuin gegaan en een soort van national park in christchurch. Hier wat rondgelopen en genoten van het mooie weer. Zondag hebben we alsnog een bustour naar het vulkanisch schiereiland gedaan waar we een boottocht hebben gedaan op zoek naar Hector's (kleine dolfijntjes), pinguins en zeehonden en hebben we vanaf het water het mooie schiereiland kunnen bekijken.

Maandag ochtend vroeg op om met de trein te vertrekken vanuit Christchurch naar een oud kolenstadje Greymouth. Het was een tranzaplhine treinreis door de bergen naar de andere kant van het zuider-eiland. De rit was super, je kon buiten staan waar je met 100km per uur door de bergen heen raaste. Lekker uitwaaien dus en natuurlijk het mooie uitzicht. Wat wel steeds meer normaal dan bijzonder wordt, omdat het overal mooi is.

In het dorpje Greymouth aangekomen werden we opgepikt door het hostel. Het tweede hostel nog beter dan ons eerste hostel. Elke dag om vier uur smiddags dumpt de lokale bakker zijn overgebleven sauzijsen broodjes, morkoppen en al zijn andere voedsel. Dus dat was een lekker en warm welkom toen we gratis de lekkernijen op mochten eten (We blijven toch Nederlanders).

In het plaatsje Greymouth is weinig te beleven, maar om toch bezig te blijven laten we ons vanavond rondleiden in een plaatselijke bierbrouwerij. Omdat er niet veel te beleven is vertrekken we morgen weer verder met de Magic bus naar het plaatsje Franz Josef. Hier hebben we al vele verhalen over gehoord en gaan we de Gletsjers uit de bergen bekijken, verder moeten we nog even kijken hoe of wat.

Het gaat dus helemaal goed met ons. Hebben het goed naar ons zin, alleen moet ik/we nog wennen aan het accent van de Nieuw-zeelanders. Verder hebben we twee super hostels tot nu toe gehad, hopelijk volgen er nog velen. Met de backpackers is het ook erg gezellig en het komt helemaal goed hier.

Nou over enkele weken horen jullie wel weer wat van mij. Het gaat jullie goed!!