CAIRNS TO DARWIN

Eindelijk begonnen aan mijn 2 maanden  vakantie, HEERLIJK!!!!

Momenteel vertrokken uit port douglas. Gestopt met werken en het grote australia weer ingetrokken. Nu in mandora, vissen, wild camperen en genieten van het warme weer (soms veel te warm, alleen maar zweten en na een douche ben je gelijk weer aan het zweten,,, niet echt ideaal) maar ach ik mag niet klagen.

2 weken terug afscheid genomen van vrienden en collega’s in port douglas. Best een beetje moeilijk na 5 maanden en had het zoveel naar me zindat ik eigelijk niet echt weg wilde. Maar met nog maar 2 maanden in australie te gaan moest ik toch me spullen pakken en verder gaan. En met het vooruitzicht van 2 maanden niet werken was de verandering in levenstyle snel geaccepteerd. Momenteel kamperen in het wild, zoveel mogelijk vis en krab vangen om te eten en genieten van me vrije tijd.

Op 20 oktober zijn boris en ik vertrokken met de auto en de boot op het dak. Eerste bestemming was gelijk al bonus. We kwamen aan in ravenshoe waar we moeten overnachten, wild camperen met volop regen. Gelukkig waren me tent en me luchtbed lek, had het niet beter kunnen inbeelden voor een eerste nacht kamperen. Volgende ochtend vroeg verder gereden naar cooranda om op een meer baramundi te vangen. Zonder resultaat, viel tegen. Paar kleine visjes gevangen. Wel een mooie omgeving maar weinig te vangen, dus gauw weer verder. Op naar karumba, ook hier weer veel gevist (sorry voor de niet vissers onder ons, maar komende twee maanden zullen mijn verhalen redelijk volstaan met visverhalen, het zij zo). Ik alleen maar meerval gevangen (wat niet te eten is) en stingray. Na een paar dagen hier vertoeft te hebben zijn we verder gereden in de richting van darwin. Onderweg gestopt in mount isa, and threeways.

Aangekomen in het kakadu national park, bleek dit eigelijk best wel tegen te vallen. Voor het national park moest je 50 dollar betalen (niet gedaan) en was ook echt niet de moeite waard. Er was niet heel veel moois te zien, niet als dor als de outback maar ook niet echt fantastisch. Wel weer goed voor vissen. Hier dus paar dagen gekampeerd en op een rivier op baramundi gevist. Helemaal super ook al misde ik bijna al mijn vis te haken.

Na kakadu verder gereden naar darwin. Waar we nu ook in de buurt zijn. Onderweg in de middle off nowhere om 10 uur sochtends een alchoholtest. Natuurlijk had ik nog niet gedronken dus dat was ok, maar toen bekeken ze men auto beter, bleken de banden niet zo goed meer te zijn. Deze moest ik dus asap vervangen (nog niet gedaan, maar gebeurt snel) en moet men auto door een soort van keuring bij de politie om te zien of alles goed eraan is. Fingers crossed en hopelijk valt dit allemaal mee. Gelukkig staat geen ene politie te kijken van de boot op het dak. We hebben zelf het dakrek aangepast  met alluminium en slangenklemmen, en dan blijkt prima te zijn. Zou je in nederland denk niet hoeven te proberen

Momenteel ben ik in karuma, anderhalf uur van darwin. Klein dorpje, ook weer goed vissen. Helaas hadden we ongeluk en waren de getijden verschillen enorm, tussen eb en vloed 8 meter verschil, waardoor water heel troebel was. Gelukkig is het nu aan het bijtrekken en hebben we gister en vandaag onze eerste goede vissen gevangen, mangrove jacks en queenfish. En ook nog een mudcrab,, Heerlijk! In mandura hebben we een plekje gevonden aan het strand waar we al de laatste paar dagen kamperen. Hier ook een bushman ontmoet die savonds vaak langskomt om te vissen. Biertje, vuurtje en relaxen. De bushman leert ons allerlei dingen, Wat je kan eten en drinken etc. Wel interessant. Zo had hij haai met haaienlever voor ons klaar gemaakt, smaakte prima. Ook andere dingen als palmcabbage (palmboom die je kan eten als je niks anders had) en hoe je crystal meth maakt (interessant).

Waarschijnlijk niet zo heel boeiend verhaal, maar dacht laat maar wat van me horen. Ook wat nieuwe foto’s, vooral vis foto’s. Klinkt voor sommige mensen misschien een beetje saai, maar ik vermaak me echt helemaal super en ik ga er zeker nog 50 dagen van genieten (moeders heeft deze al helemaal voor me uitgeteld).

Ik hou jullie op de hoogte, Adios amigos!