port douglas is great

Hallo peepz

Ik dacht: ‘laat ik maar weer eens een verhaaltje schrijven aan het ongeruste thuisfront.’ Helaaas gaat reizen niet altijd over rozen wat ik ook ondervonden heb, dus deze keer ook slechte tijden in het verhaal. Nadat Bas en Lenneke het  vliegtuig naar huis hadden genomen ben ik samen met Rachel (wat overigens ook niet veel meer is) naar Port Douglas gegaan om vervolgens naar Cape Tribulation te gaan. Aangekomen in Port Douglas hebben we de eerste week  een beetje genoten van het mooie weer in het relaxe Port Douglas. Hier ook weer Graham en Aoife ontmoet, twee ierse vrienden waar ik nu regelmatig mee optrek. Voor Rachel was het zeer gemakkelijk om hier een baan te vinden, na 2 dagen kon ze al bij 2 bedrijven aan de slag. Voor mij werd het helaas iets moeilijker, had namelijk geen ervaring met schoonheidsalons en dergelijke. De eerste week veel geprobeerd bij resorts, restaurant etc etc. maar elke keer kreeg ik te horen: ‘misschien volgende week als het drukker wordt, we bellen je’. De beloftes van de bedrijven waren naturlijk niet meer dan kletskoek en bellen deden ze dus nooit. Toch blijven proberen en weer terug gegaan naar de restaurants en resorts, zonder resultaat. Daarnaast ging mijn auto kapot. De koppeling moest vervangen worden wat een aardige bek geld kostte. Omdat ik geen baan in Port Douglas kon vinden, ben ik naar Atherton en Mareeba gereden om daar op zoek te gaan naar een fruitpicking job. Ik dacht dat dit wel makkelijker zou zijn, maar mooi niet. Was geen enkele job beschikbaar. Hopeloos teruggekeerd naar Port Douglas. Als klap op de vuurpijl ging het uit met Rachel.

Gelukkig was dat het einde van alle narigheid en ben ik toch weer goed terechtgekomen. Als wanhooppoging ben ik voor de laatste keer opzoek gegaan in Port Douglas. En ja hoor, na het 2de restaurant kwam ik terecht in ‘The court house’, het drukste restaurant van de stad. De chef wilde me een trial geven voor de volgende dag. Ik werd om 4 uur verwacht en was er natuurlijk ook om 4 uur. De trial duurde 7 uur, wat lang is voor een trial. Hieruit kon ik zelf wel opmerken dat ik mocht blijven en had ik eindelijk, na een erg frustrerende periode een baan (geld was ook op en dacht om naar huis te komen, velen zullen dit misschien toejuichen, maar helaas, sorry ik blijf toch nog). Dit was het begin van goede tijden (hekel aan slechte tijden). Ik maakte de eerste week 52 uur in 5 dagen, waardoor ik heel veel geld verdiende. Ook de weken erna 52 en 56 uur, ik had naar mijn idee dus een van de beste backpackers jobs, hard werken maar het geld stroomde binnen, meer dan dat ik in nederland zou verdienen. Helaas is het management nu gaan klagen en mogen we maar 38 uur per week werken omdat de overuren extra geld kosten.

Om meer geld te besparen ben ik verhuisd naar een ander hostel: ‘douggies’ waar ik drie weken in een tent heb geslapen. Het was een beetje out of town dus heb ik een mountainbike voor een prikkie gekocht, waarop ik nu elke dag naar dorp en me werk fiets. De auto wil ik niet pakken omdat ik hierdoor zo lui wordt. De tent was opzich wel relax, een eigen plek in plaats van slapen in een dorm. Nadeel was dat het soms erg koud was ‘s nachts, niet recht op kon staan, geen kast, geen electriciteit en luchtbed is toch niet zo heel comfortabel. Ik was dus opzoek naar een appartement. Toen kwam een engelse vriendin: Caroline met een aanbod om een kamer met haar te delen in een appartement voor 75 dollar per week. Van een tent naar een appartement voor 75 dollar, daar kan ik natuurlijk geen nee tegen zeggen. Ik verwachte niet veel van het appartement omdat het niet veel geld was. Toen ik aankwam stond ik met een bek vol tande. Het appartement was zoveel beter dan ik ooit had mogen dromen: grote keuken, flatscreen tv met relaxe bank, eetruimte, privezwembadje, bbq erea, een garage voor mijn auto, gratis internet en relaxe kamer en douche. Ik ben die dag direct verhuisd van tent naar appartement en ik voelde me na een dag al thuis. Het is echt super en je kan wel zien op de foto’s waarom het zo geweldig is en ik me er snel thuis voel. Dit is mijn eerste week in het appartement en leef met Caroline, tobin en simo (twee australische gasten welke ook relax zijn). Iedereen is welkom op de housewarming, laat me weten wanneer je komt dan zorg ik voor voldoende bier en een goede bbq.

Ik werk nu dus 38 uur in de week wat zeker wel relax is. Voldoende geld komt binnen en voldoende vrije tijd. Ik begin elke dag vanaf 12 uur, dus kan lekker uitslapen. Daarnaast 2 dagen vrij om een beetje te vissen en binnenkort te mountainbiken. Bij the court house werk ik met een relaxe staff. Ik heb nog geen foto’s (sorry ma) maar komen binnenkort. Het is een gekke staff maar dat maakt het wel weer leuk.  Zo had ik gister een vrije dag en ben ik lekker gaan vissen, had een super aanbeet van een shufflenoseshark (soort hamerheadshark). Had een drill van 10 minuten en hij was 2 meter van de steiger, toen hij om een paal heen zwom en me lijn brak. Baalde als een stekker maar een ding is zeker, ik ga binnenkort terug om hem te vangen. Vandaag ook een vrije dag en ben naar cairns gegaan om inkopen te doen. Heb veel geld uitgegeven aan kleren, koffiemaker en ik heb een laptopje gekocht. Met gratis internet is dit natuurlijk super en kan ik veel meer met jullie skypen, praten etc. Want ik zal niet zo heel veel schrijven komende maanden omdat ik alleen maar aan het werk ben en waarschijnlijk niet heel veel over het reizen te vertellen heb. Alleen over party, werken etc.

Wat ik afgelopen weken heb gedaan is niet heel veel bijzonders. Graham, Oaifa, rachel en ik zijn naar cape tribulation gegaan om te jungle surfen. Dit is met kabelbanen tussen de bomen van de ene naar de andere te roetsjen. Het was leuk maar niet heel spectaculair, de eerste drie kabelbanen gingen namelijk erg langzaam en kreeg je totaal geen kick van. De laatste twee waren wel lachen, deze gingen snel en bij eentje moest je ondersteboven hangen wat het wel leuk maakte. Op die dag hebben we ook een Casuari in het wild gezien. Hier zijn er maar 1200 van, dus best spectaculair. Mooie struisvogelsoort met mooie kleuren (as you can see).

Ook zijn we naar een cane toad race gegaan in de iron bar. Dit is een kikerrace waarbij je moest inzetten op een kikker, als je voldoende geld opofferde kon je met de kiker racen, nadat je hem gekust heb. Was erg leuk en ik ging niet met lege handen naar huis, had namelijk maar liefst een flesje bier gewonnen.Verder hebben we veel gefeest, veel vrienden gemaakt, vaak naar het strand geweest om te zuipen en bonfires te maken.

Natuurlijk the world championship aan het volgen. Nederland doet het wel redelijk ook al spelen ze bagger, ze winnen ten slotte. Kan je van Duitsland, Engeland, Spanje en vooral van Frankrijk niet altijd zeggen. Vind dat eigelijk wel goud, beetje van die twists in het WK zodat niet altijd de vanzelfsprekende teams in de laatste rondes komen. Ik kijk ze met vrienden in appartementen of in de hostels, met een hoop goon of gewoon relax in mijn eigen appartement (hoor mij, beschouw het al van me zelf) want hebben veel moviekanalen en sport kanalen, ideaal dus.

Ik vermaak me dus helemaal en het gaat super goed met mij. Heb niks meer te klagen en hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat. Ik heb niet zo heel veel te vertellen meer, want laatste maand was het meer werken geblazen, wat ook wel weer goed is na 5 maanden niks doen, bier drinken en genieten (wat ik nu gelukkig ook doe).

Enjoy the world cup, enjoy live en spreek jullie gauw.