trip van melbourne naar brisbane

Reisjournaal nummer 7:

Na wat geluk en ongeluk zijn we heelhuids aangekomen in foster. Hier hebben we een nacht verbleven en zijn we naar het wilson promentory national park geweest. In het park wat wandeltracks gedaan op twee bergen en genoten van het mooie uitzicht. Het was mooi maar niet erg indrukwekkend, we zijn verwend met alles wat we al gezien hebben. Het is moeilijk om altijd iets te vinden wat het andere overtreft. Onze volgende stop was lake entrance. Hier hebben we een duitse meid opgepikt waarmee we verder reden naar merimbula. Helaas was het een beetje een saaie, maar ach ze betaalde mee met de benzine. Altijd goed om te kunnen besparen. In merimbula hebben we een wandeling gedaan, wat gezwommen en wat gerelaxt.

10 maart zijn we in ulladulla aangekomen. Hier zaten we in een hostel waar we gratis vishengels konden lenen. Deze kans lieten we ons niet voorbij gaan en hebben in totaal 3 keer gevist in 2 dagen. Het was leuk om van het strand te vissen en met succes. We hadden enkele australische zalmen gevangen. Natuurlijk hebben we ze geslacht en meegenomen voor diner. Twee dagen vis gegeten en ze waren echt lekker. Het was leuk om weer is te vissen, daarom maar een vishengel gekocht zodat ik wat vaker kan hobbyen.

Op 12 mei reden we verder naar sydney. Echt een vette stad. Mooie skyline, gebouwen, stranden, parken en goede uitgaansgelegenheden. Wij zaten in KingsCross. Eerste dag een wandeling door sydney gedaan om sydney te verkennen. De volgende dag zijn we naar bondi beach geweest, helaas regende het een beetje en was er dus weinig te beleven op bondi beach. De laatste dag zijn we naar Manly geweest, een suburb van sydney. Echt een relaxe omgeving met veel strand. Hier hebben we een Maggie en Phillip bezocht (een braziliaanse meid, familie van Daniela). Zij heeft ons wat van manly laten zien en de braziliaanse cultuur laten proeven. We zijn naar een samba optreden geweest. De braziliaanse vriendinnen vonden het niks, maar ik vond het prima klinken. Verder nog wat braziliaanse delicatesses gegeten en naar een bar geweest. Was een gezellige dag, maar moesten met de laatste ferry naar huis. In het donker met de ferry langs het operahuis was wel indrukwekkend. Zowel overdag als 's nachts is het een mooi gebouw.

Na sydney zijn we naar de bleu mountains gereden. Na aankomst direct een wandeling gemaakt door de bleu mountains, zeer mooi gebergte. Met Maarten (DL) hebben we de national pass gedaan welke langs de cliff van de bleu mountains loopt en met mooi uitzicht. We zaten in een leuk hostel met aardige mensen. Hadden die dag rachel, lieke en hellen ontmoet. De volgende dag zijn we met lieke en maarten gaan geocatchen. De eerste keer voor mij. Met een GPS device en coordinaten van internet ga je opzoek naar een verborgen kistje welke verstopt is op een mooie plek. Was erg leuk om te doen, omdat je op die manier een doel heb om ergens heen te lopen. Met geocatchen zijn we naar de drie gezusters gegaan.

De next day verder op St. patricks day naar Port Macquarie. Rachel besloot om met ons

mee te gaan, maar omdat het sint patricks day was startte onze dag met een glas goon om 10 uur 's ochtends en een biertje in de pub. In Port macquarie hebben we een bbq gehouden en zijn we vervolgens naar de irish pub geweest om wat guinnes te drinken. In port macquarie heb ik weer wat gevist, helaas maar twee kleine visjes gevangen welke niet geschikt waren voor de bbq. In Port Macqauirie ook Jo ontmoet. Een vriend van rachel welke zo nu en dan samen reizen. Die avond nog een bbq gehouden in het park. Weinig gedaan in Port Macquarie alleen veel gedronken en gegeten, wat ook gezellig is.

Na Port Macquarie naar Coffs harbour gegaan met Rachel en Jo. In coffs hebben we onze eerste surfles gehad. Wat super was. Wel op een groot foamboard, wat niet heel moeilijk was maar wel veel fun. Verder in coffs veel aan het zwembad gelegen, bruin geworden en gerelaxed.

22 maart naar Byron Bay gereden. Hier verbleven we in the arts factory. Een soort van hippiehostel met een erg relaxe sfeer. We hadden hier 2 nachten geboekt maar zijn uiteindelijk 6 nachten gebleven omdat het zo vet was.De eerste dag hebben we een bushwalk gedaan met Cockatoo paul. Hij leerde ons survivaltechnieken die de aboriginals gebruiken. We leerden touw maken van een plant (waar je weer armbanden mee kon maken), water drinken uit een plant, waterdrager maken, welke vruchten en bloemen je wel en niet kon eten en welke planten genezend werkten. Erg interressant en leuk om te leren. De volgende dag heb ik digerido les gevolgd, dit was gratis en kon je elke ochtend doen. Wel een cool instrument wat moeilijker te bespelen is dan je denkt. Na het spelen wilde ik er graag een hebben en ben ik er zelf een gaan maken in het hostel. Echt super ervaring en hij klinkt goed. Samen met robin heb ik er een gemaakt en heb ik ook zo nu en dan geoefend.  Ook hebben we in byron een surfplank gehuurd, helaas was deze wat kleiner dan de foamboards en was het veel en veel moeilijker om te surfen. Het was echt lastig maar hebben ons wel vermaakt. De laatste twee dagen hadden we een hut midden in het moeras. Wat echt relax was omdat je heel rustig kon slapen en wakker werd met de geluiden uit de natuur. Ook liepen er leguanen rond en andere beesten wat het gevoel gaf dat je niet in de bewoonde wereld was. In byron nog twee nederlanders uit maasland ontmoet: Marco en Patrick. Bas kon Marco al, wat wel toevallig was omdat we niks hadden afgesproken. Die avond met hun wezen stappen in cheecky monkeys wat wel gezellig was.

Op 28 maart naar surfers paradise gereden. Een stad met hele hoge wolkekrabbers. Het was een beetje vreemd na byron bay omdat je het niet verwacht na allemaal kleine dorpjes. Verder is het niet echt een paradise meer maar een grote toeristische trekpleister. Het was wel leuk om er een dag te verblijven, omdat ook het weer goed was om naar het strand te gaan.

Nu verblijven we 4 nachten in Brisbane en komt Lenneke (vriendin van bas) donderdag aan om ons te vergezellen gedurende de trip. Na brisbane op naar noosa waar we een kanotrip van 3 dagen hebben. Vervolgens 3 dagen fraserisland en 2 dagen withsundays op de freighttrains (zeilschip voor 18 personen). Heb er super veel zin in en wordt helemaal goud.